Kihagyás
Informatika vs Vendéglátás: 1:1
#katlantonievolucioja #vendeglobolkulturkonyha #hiteles
A Katlan Tóni kb. 20 éves múltra tekint vissza. Ez idő alatt elképesztő adatmennyiség született és hát lássuk be, nem kimondottan multi szemlélettel építették fel akkoriban még az éttermeket, vendéglátós cégeket (kivétel a kivétel! de ezek nem mi voltunk?). Ma már biztos, hogy sokan látják azt, milyen jelentősége van és mekkora különbséget tesz a hatékonyság terén az, ha rendszerben gondolkodunk és a háttérben minket segítő, 21. századi eszközöket használunk…akár egy étterem esetében is.
Nálunk az volt a helyzet, hogy a cégen belüli fájlkezelés eléggé kaotikus volt. Rendszer nem igazán volt benne. Létezett egymás mellett a Dropbox, google drive, közös meghajtó és a saját gépekre mentett dokumentumokból sem volt hiány, hát még a papírokból. Ha bárkinek bármilyen anyagra, képre volt szüksége a múltból vagy akár a jelenből, akkor azt a gmail alapú céges email címen keresztül kérte és kapta meg vagy ha volt elérése az adott fájlhoz akkor megpróbálta a megfelelő platformon kikeresni. Az is számtalanszor előfordult, hogy ugyan volt elérése, de a rendszeren belül nem találta meg amit keresett, mert nem volt egységesen strukturált, közérthető a mappa szerkezet.
2020-ban úgy döntöttünk, hogy ezen a rendszeren (is) fordítunk és egy profi informatikai csapat segítségét kérjük. Elmélyedtünk és nagyon részletesen végiggondoltuk a helyzetünket, igényeinket és utánajártunk az aktuális rendszereknek, konzultáltunk szakértőkkel. Végül a felhő alapú rendszer építése mellett tettük le voksunkat és nekikezdtünk a nagy munkának. Jelenleg két partnerünk segít minket abban, hogy a helyes úton maradjunk és folyamatosan fejlődjünk az informatika terén is: az Instant Web Solutions-nek köszönhetjük az O365 alapú rendszerünk bevezetését és üzemeltetését. És a System32 az, aki a Teams applikációinak rejtelmeiben kalauzol minket egy nagy, közös, izgalmas projekt keretén belül. Ígérjük, hogy nem tartjuk majd magunkban a részleteket?.
Aki jártas a projektvezetésben vagy volt már részese a saját cégénél új rendszerek bevezetésének, az tudja, hogy mi a szokásos menetrend…tisztára, mint a gyász folyamata: ellenállás, bonyodalmak, nemleszezígyjó, sokkaljobbvoltarégi, nembajhogyhatékonytalandelegalábbismertük, énbiztoshogyeztnemtudommegtanulni….aztán szép lassan jön a feladás és elfogadás időszaka, amit végül felvált az a felemelő érzés, amikor utólag visszatekintve kiderül, hogy sokkaljobbígydolgozni, miértnemcsináltukeztkorábban, dejóhogyvégigvittük, egycsomófeleslegesidőtpazaroltunk, ezígysokkalegyszerűbb….fellélegeztünk.
Hát, mi is ezen mentünk keresztül, persze kicsiben….mert szerencsénk van, hogy már kis méretben nekiláttunk a rendszerépítésnek, felkészülve arra, amikor újra nagyok leszünk. Csak már sokkal felkészültebben.
És persze ez egy soha véget nem érő folyamat, mert a rendszerek frissülnek, az újításokat le kell követni és lesz majd megint újdonság, amit meg kell szokni. Ha már itt tartunk, amúgy van is. Mert megint nagyobb fába vágtuk a fejszénket. Na, de erről majd később.
#katlantonikulturkonyha #izgalmasansokszinu #hiteles #tartalmas #trendteremto #umami
Kőszegi Mariann2021-11-22T22:46:22+01:00
Page load link