#katlantonikulturkonyha #vendeglobolkulturkonyha #trendteremto

Októberben izgalmas és újító munkába kezdtünk megint. Étterem vezetőknek, vendéglátásban, idegenforgalomban dolgozóknak biztosan nagyon ismerős a probléma: a hatékony, gyors és jól követhető beosztás megírása. Manapság ez főleg kihívásos, mert állandóan változik minden, a változásokra reagálni kell és aztán még az is feladat, hogy a hónap végén jól használható riportot lássunk arról, ki mennyit dolgozott.

Minden variáció előfordulhat…valaki szabadságot vesz ki, beteg lesz, bármilyen más elfoglaltság miatt el kell cserélnie a napját stb. Ilyenkor beindulnak a messenger, viber, email üzenetcsaták, telefonhívások, újratervezés, meg ami ezzel jár.

Hogy is működött eddig nálunk a műszak tervezés?

A beosztásokat nálunk az étterem vezetője és a konyhafőnök készíti, akiknek ugye emellett még számtalan más, nagy odafigyelést igénylő feladata is akad.

A kész beosztást megszerkesztik, majd nyomtatják és  kifüggesztik a faliújságra. Az érkezések és távozások időpontját kézzel felírják, a módosításokat is ide vezetik fel. Aztán hónap végén az egészet beírják egy excel táblázatba és aztán minden kezdődik újra. 

Az elmúlt két évben kifejlesztettünk egy olyan táblázatot, ami már mindent az igényeinknek megfelelően számol,. Ez nagy vívmány ugyan, de már lemenőben az ilyen táblázatok ideje. Annyira fel van gyorsulva minden mostanság és kevés olyan dolog van, amire ne létezne egy automatizmusokkal teli applikáció.

Mivel munkaerő hiány van minden fronton, ezért egyre több feladat hárul mindenkire, ami egyre több pontatlanságot és lassabb reakciókat eredményez. Így jutottunk arra, hogy elkezdtünk megoldás után kutatni. Mivel már a céges kommunikációra a Microsoft Teams felületét használjuk, ezért evidens volt, hogy ezen belül kutatunk műszak tervező applikáció után. Ééééés….rá is találtunk a Shifts/Műszakok appra.

Applikáció alapú műszak tervezés bevezetése 1.0 

Annyit keresgéltünk a megoldás után, hogy a Facebook botjai ezt jól ki is figyelték és jövőkép igazgatónk hírfolyamában állandóan megjelent a System32 hirdetése, akik Teams szakértőként pont arról írtak, hogy milyen mélységei és lehetőségei vannak a Shifts használatának. Nem tartott sokáig, hogy felvegyük velük a kapcsolatot és megkezdődött egy hosszas beszélgetés a lehetőségeinkről, illetve megértettük, hogy ennek a rendszernek mélységei vannak és elengedhetetlenül fontos a rendszerben gondolkodás a megfelelő bevezetéshez.

Az ismerkedés során kiderült, hogy teljes mértékben egyeznek az értékek, ami mentén cégeinket építjük, jól megértjük egymást és rendszer szemléletben gondolkozunk. A mi anyagi korlátaink most szűkösek, de a lelkesedésünk annál nagyobb. Nagyon jó lett volna valakit megbízni, hogy vezesse be a rendszert nálunk – már ha ez ilyen egyszerű lenne😊 – de nekünk annál a verziónál kellett maradnunk, hogy tanácsadói segítséggel ezt magunk vállaljuk. Végül Szlezák Péter, a System32 tulajdonos ügyvezetője addig gondolkodott, amíg kidolgozott és felajánlott nekünk egy együttműködési konstrukciót, ami mindkettőnk számára nagyon előnyös. Mi pedig örömmel fogadtuk el az ajánlatot. Azóta együtt megyünk ezen az úton és eldöntöttük, hogy dokumentáljuk is a sikereket, kihívásokat, tapasztalatokat azért, hogy mások ebből profitálhassanak.

A kihívások, amikkel mi most küzdünk az nem lokális, hanem mondhatni világméretű. A Microsoft is megfogalmazott egy olyan törekvést, hogy szeretné a rendszereit az élvonalban dolgozók számára is elérhetővé tenni és bevonni őket a digitális felületeken történő kommunikációba. A System32 is több cikket írt már ebben a témában és elkötelezett hívei annak, hogy minél több cég érezzen rá, lássa meg, hogy a 21. századi technológiák milyen sokat tudnak dobni a munkánk hatékonyságán.

Mi ebben maximálisan partnerek vagyunk, így kezdtünk bele közösen abba a kísérletbe, hogy a Katlan Tóni KULTÚRKONYHA bevezeti a szakácsok, felszolgálók, mosogatók, pultosok műszakjainak tervezésére a MS TEAMS Műszakok (Shifts) alkalmazását. Tudtuk, hogy a feladat nem lesz könnyű és, hogy az ellenállás várhatóan hullámokban tör majd elő a szervezet különböző részeiből. Így november közepén bátran mondhatjuk, hogy vastagon benne vagyunk a folyamatban és van mit megosztanunk veletek:-).

Nem tudjuk, hogy a végén sikerrel járunk-e, de mi arra készülünk. Nem tudjuk, hogy sikerül-e mindenkit rávezetni az élvonalbeli dolgozók esetében, hogy ez az ő életüket is megkönnyíti, ha belejönnek a használatba, de mi bízunk benne.

Lelkesek vagyunk és a rendszert megismerve úgy látjuk ez a jövő, ez a megoldás a mostani nehézségeinkre. Az innováció jegyében – amit az egyik fő értékünknek tartunk – belevágtunk ebbe és máris gyűlnek a tapasztalatok. Szeretnénk, ha segíthetnénk másoknak azzal, hogy ezeket megosztjuk veletek és aki hasonló helyzetben van hátha jól jön ha a döntés meghozatala előtt/közben/után a mi sztorinkat megismeri.

Mi abban bízunk, hogy sikerrel járunk és 2022. tavaszára a Shifts teljesen beépül a cégünk életébe és mindenki automatikusan használja legyen szó tervezésről, műszakok cseréjéről, szabadsági és szabadnap igények gombnyomásra történő leadásáról, kimutatások készítéséről.

Drukkoljatok nekünk!

#katlantonikulturkonyha #izgalmasansokszinu #hiteles #tartalmas #trendteremto #umami